令和4年天神祭 Tenjin Festival of Osaka Tenmangu Shrine 2022

令和4年天神祭

 

催太鼓
Moyooshi Taiko Drum

令和4年(2022年)天神祭は昨年のような新型コロナウイルス感染症の蔓延防止等重点措置発令はありませんでしたが、感染が終息した訳ではありませんので通常とは異なる内容でご催行となりました。


宵宮祭の様子
View of Yoimiya Festival


私は大阪天満宮様に許可をいただき撮影をいたしました。


鉾流し神事の様子
View of Hokonagashi Shinto Ritual

神童
Child as an agent of Shinto God

724日は宵宮祭、鉾流し神事が行われました。


本宮祭の様子
View of Honmiya Festival

725日は本宮祭、陸渡御、還御祭が行われました。


陸渡御の様子
View of Okatogyo Parade



陸渡御の様子
View of Okatogyo Parade


陸渡御の様子
View of Okatogyo Parade


今年は屋外で会話をしない場合は熱中症対策もありマスクの着用を推奨していませんでしたが、関係者の皆さんは一部のマスクができない方 等を除いて真夏の炎天下でも着用しておられました。


還御祭の様子
View of Kangyo Festival


私もずっとマスクを着用していました。熱中症にはなりませんでしたがいままでとは違った疲れを感じました。

当日ご協力くださった大阪天満宮、各講関係者、その他関係者の皆様に感謝申し上げます。

 

使用機材

CANON EOS 5D Mark IIIR6

CANON EF16-35mm F4.0L IS USM

TAMRON SP28-300mm F3.5-6.3 VC PZD

編集ソフトウェア

SILKYPIX DEVELOPER STUDIO Pro11DaVinci Resolve Studio 18


*この記事をお読みになって、協賛金をお支払いくださる方は下記ボタンからお願いします。

取材や作品制作に使わせていただきます。



掲載記事の更新日20220809



Tenjin Festival of Osaka Tenmangu Shrine 2022

宵宮祭の様子
View of Yoimiya Festival
 

It had been held Tenjin Festival in 2022, because it did not have the COVID-19 pre-emergency status like last year, but the infection has not ended, so it had been held with different contents than usual.


鉾流し神事の様子
View of Hokonagashi Shinto Ritual



神童
Child as an agent of Shinto God

I took the pictures under permission of Osaka Tenmangu Shrine.


本宮祭の様子
View of Honmiya Festival



本宮祭の様子
View of Honmiya Festival

Previous date: Yoimiya Festival and Hokonagashi Shinto Ritual in July 24 2022.


陸渡御の様子
View of Okatogyo Parade


陸渡御の様子
View of Okatogyo Parade


陸渡御の様子
View of Okatogyo Parade


陸渡御の様子
View of Okatogyo Parade

And next date: Honmiya Festival, Okatogyo Parade and Kangyo Festival in July 25 2022.


還御祭の様子
View of Kangyo Festival

I thank you for Osaka Tenmangu Shrine and everyone of this festival.

 

Equipment:

CANON EOS 5D Mark III, R6

CANON EF16-35mm F4.0L IS USM

TAMRON SP28-300mm F3.5-6.3 VC PZD

Software:

SILKYPIX DEVELOPER STUDIO Pro11, DaVinci Resolve Studio 18


*If you would like to pay a monetary contribution after reading this article, please click the button below.

I will use it for expense for covering news and making artworks.



This page was last modified: January 16, 2023 

コメント